Oksana Tytun

PhD in Pedagogy

Associate Professor

 

ProfilePublicationsCourses Taught Contacts

In 2001, graduated from the Faculty of Romance and Germanic Philology of Zaporizhzhia State University.

From 2008 to 2012, studying for a postgraduate degree in the specialty 13.00.04 – Theory and Methodology of Vocational Education at Vasyl Stefanyk Precarpathian National University.

In 2013, defending the PhD thesis at the Mykhailo Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University on “Training Future Teachers for Educational Work with Primary School Children”.

Since 2002, working at Vasyl Stefanyk Precarpathian National University in positions ranging from assistant to lecturer to associate
professor at the Department of Foreign Languages.

In 2016, awarded the academic title of Associate Professor at the Department of Foreign Languages.

Participant of national and international conferences.

Public activity: member of public organization “Innovative Horizons of Ukraine”.

Head of the Scientific English Club for students of the Faculty of Natural Sciences.

Research Interests:

sociolinguistics, educational psychology, language learning with the use of technology, cross-cultural communication.

Author of more than 50 scientific and educational works. Oksana Tytun has contributed to the publication of a poetry collection titled “Voices of War and Hope.” The collection includes 50 poems in English by 25 poets from various corners of Ukraine and Lithuania. She has co-authored the collective English-language monograph titled “The Space of Inclusive Education: Voices from Ukraine and Beyond,” published by ‘BRILL’, the Netherlands.

 

Selected Publications

 

Articles, Books & Translations: 

  1. Stynska V. V., Tytun O.L. The Activity of Social and Psychological Rehabilitation Centres for Families in Ivano-Frankivsk Region (Ukraine). Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Vol 5, No 1 (2018) pp. 156-161.
  2. Tytun O.L. Boichuk A.P. Sivkovych H.M. Teaching English professional writing to students of design and fine arts.Навчання писемного англійського професійного мовлення студентів спеціальностей «дизайн» та «образотворче мистецтво» Прикарпатський вісник НТШ Слово,  №3(55). c. 101- 109, Івано-Франківськ: ПНУ. – 2019
  3. Sivkovych H.M., Tytun O.L., Boichuk A.P. Education in women’s Galician incomplete secondary schools: methodical aspects (late 19th – early 20th centuries). Навчання та виховання дівчат у жіночих виділових школах Галичини: методичні аспекти (кінець ХІХ– початок ХХ століть) Обрії, Том 48 №1.c. 28-31 Івано-Франківськ: ПНУ. – 2019
  4. Boichuk A.P., Sivkovych H.M., Tytun O.L.Competence oriented technologies in teaching foreign languages for professional purposes. Застосування компетентнісно орієнтованих технологій при викладанні іноземної мови за професійним спрямуванням. Інноваційна педагогіка, Випуск 14 Том 1. c.38-42. Одеса: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.-2019.
  5. Вплив фахових дисциплін на зміст підготовки студентів до виховної роботи з молодшими школярами. Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Освітній простір України. 2014 р. Випуск 4. Івано-Франківськ, 2014. – С. 111 – 115.
  6. Когнітивно-інформаційна складова готовності студентів до виховної роботи в початковій школі. Науковий журнал ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Освітній простір України. 2015 р. Випуск 5. Івано-Франківськ, 2015. – С. 88 – 93.
  7. Дослідження діяльнісно-рефлексивної складової готовності студентів до виховної роботи в школі. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – № 37. Ужгород, 2015. – С.180 –183.
  8. Дослідження мотиваційно-ціннісної складової готовності студентів до виховної роботи в початковій школі. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. –  Умань: ФОП Жовтий О.О., 2015. – Випуск № 53. С. 271 – 277.
  9. Педагогічна практика у процесі підготовки майбутніх учителів до виховної роботи в початковій школі. Педагогічний дискурс: зб. наук. праць [ Гол. ред. І.М.Шоробура]. – Хмельницький: ХГПА, 2015. –  Вип.19. – С. 185 –189.
  10. Olga Derkachova, Oksana Tytun, Hanna Karpenko, Application of holographic technology in the work with literary tale. Children & Schools №4, 2018.
  11. Hladkoskok, L. ., Buhinska, T. ., Botvinko-Botiuk, O. ., Tytun, O. ., & Demianenko, O. . (2022). Soft Skills formation in professional-oriented foreign language education at higher education institutions. Revista Eduweb16(2), 194–207. DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2022.16.02.14
  12. Slyvka, L., Sivkovych, H., Budnyk, O., Tytun, O., & Boichuk, A. (2022). Students’ healthy lifestyle formation in english classes (using materials of Polish and Ukrainian authors). Amazonia Investiga, 11(53), 320-331.
    DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.53.05.31
  13. Tytun, O. , Derkachova, O.. (2022). Світ речей у казках Лаймена Френка Баума. Літературний процес: методологія, імена, тенденції. 19 (Чер 2022), 39–46. DOI: https://doi.org/10.28925/2412-2475.2022.19.5.
  14. Boichuk A., Sivkovych H., Tytun O. (2022) Formation of university students’ positive motivation for foreign languages. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 48, том 1, 2022,211-216. DOI: 10.24919/2308-4863/48-1-32
  15. Деркачова О., Титунь О., Ушневич С. (2022). Освітній та культурний потенціал інклюзивних коміксів. Гірська школа Українських Карпат. № 26, 2022, 13-17.
  16. Sivkovych H., Boichuk A., Tytun O.. (2022). Professional competence of foreign language teachers in institutions of higher education. Інноваійна педагогіка. 2022. № 45, 210–212.
  17. Англійська мова. Самостійна робота : Навч. посібник для студентів немовних спеціальностей /Г.М. Сівкович, О.Л. Титунь. – Івано-Франківськ: НАІР, 2022. 32 с.
  18. Бойчук А., Титунь О., Сівкович Г. English: навч. метод. Посібник з англійської  мови. Івно-Франківськ, 2022. 200с.
  19. Бойчук А., Сівкович Г., Титунь О. Practise English on your own. Part Навчально-методичний посібник з англійської мови. Івано-Франківськ: НАІР. 2023. 184 с.
  20. О.Л. Титунь, Г.М. Сівкович, А.П. Бойчук. English for students of geography. Навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР. 2023. 72 с.
  21. Sivkovych H. M., Boichuk A.P., Tytun O. L. (2023). National-patriotic education of students in English classes. Інноваційна педагогіка. Вип. 63. Том 1. 216-220. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/63.1.41
  22. Tytun O., Sivkovych H., Boichuk A. (2023) Storytelling in English language classes during the training of future ecologists. Актуальнi
    питання гуманiтарних наук. Вип. 68, том 2, 2023,291-295. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/68-2-44
  23. Деркачова О., Титунь О. Український контекст інклюзивної літератури. Українські студії в європейському контексті. 2023. №7. С. 132-142

Courses at Vasyl Stefanyk Precarpathian National University:

Practical Course of English for Bachelor students

English for Professional Use for Master students

 

E-mail: oksana.tytun@pnu.edu.ua

Vasyl Stefanyk Precarpathian National University